Wikia

Seizoen 3 werd uitgebracht op 16 september 2008. De DVD bevat 20 afleveringen op 6 discs, met speciale dingen.

CastEdit

AfleveringenEdit

Afbeelding Titel Uitzenddatum Schrijver Regisseur Seizoens Aflevering Serie Aflevering
CM3x01 01955.jpg "Doubt" September 26, 2007 Chris Mundy Gloria Muzio 1 46
Het team onderzoekt een ' spree killer ' die vrouwen aanvalt in een kleine school in Flagstaff, Arizona. De BAU sluit de campus, creeërt een gedataileerd profiel van de ' UnSub ' en arresteerd een verdachte. Het team krijgt echter twijfel als er weer een vrouw word vermoord, dit keer als de verdachte nog vast zit. 
Criminal-Minds-tv-30.jpg "In Name and Blood" October 3, 2007 Chris Mundy Edward Allen Bernero 2 47
Zonder Gideon en zonder Hotch en Prentiss bij het team, onderzoekt de BAU een van de meest moeilijke zaken tot dan toe. De overgebleven agenten proberen een seriemoordenaar op te sporen in Milwaukee die vrouwen ontvoerd in publieke plekken en daarbij zijn zoon als aas gebruikt.
ScaredToDeath.jpg "Scared to Death" October 10, 2007 Debra J. Fisher and Erica Messer Felix Enriquez Alcalá 3 48
De BAU reist af naar Oregon om daar de lokale autoriteiten te assisteren bij een zaak over de verdwijningen van nieuwe inwoners van Portland. Alle aanwijzingen leiden tot een psychiater die de angsten van zijn patiënten gebruikt ze te vermoorden.
ChildrenoftheDark.jpg "Children of the Dark" October 17, 2007 Jay Beattie and Dan Dworkin Guy Norman Bee 4 49
Als huisinvasies moorden op hele families betrekken, wordt de BAU naar Denver geroepen voor het identificeren van de moordenaars die mogelijk zijn misbruikt tijdens hun pleegzorg. 
SevenSeconds.jpg "Seven Seconds" October 24, 2007 Andi Bushell John E. Gallagher 5 50
Het onderzoek wendt zich tot de familie als de BAU en de lokale autoriteiten een race tegen de klok aangaan voor het vinden van een jong meisje wie is verdwenen in een winkelcentrum in Potomac Mills, Virginia.
AboutFace.jpg "About Face" October 31, 2007 Charles Murray Skipp Sudduth 6 51
De BAU reist af naar Dallas om daar te assisteren in de zoektocht naar een moordenaar die zijn slachtoffers bang maakt met 'vermist' flyers die het gezicht van de komende slachtoffers. Ook keert SSA David Rossi terug van zijn pensioen naar de BAU.
Identity.jpg "Identity" November 7, 2007 Oanh Ly Gwyneth Horder-Payton 7 52
De BAU is gebeld vanuit Montana voor het onderzoeken van een zaak van drie ontvoerdde en vermoordde vrouwen. Als een andere vrouw verdwijnt, leid de zoektocht naar een man die de identiteit van zijn partner draagt, die tevens zelfmoord pleegde.
Lucky.jpg "Lucky" November 14, 2007 Andrew Wilder Steve Boyum 8 53
In het eerste gedeelte van het tweedelige verhaal, volgd de BAU een kanibalistische seriemoordenaar in Bridgewater, Florida, dat ertoe leid dat Morgan zijn vertrouwen besmet. Garcia denkt dat ze haar droomman heeft ontmoet, alleen haar eerste afspraakje loopt niet als gepland.
Penelope.jpg "Penelope" November 21, 2007 Chris Mundy Felix Enriquez Alcalá 9 54
In het tweede gedeelte van dit tweedelige verhaal, moet Garcia vechten voor haar leven en zoekt de BAU voor degene die dit heeft gedaan met Garcia. Het leid het team ertoe dat ze geloven dat haar aanvaller wel eens zou kunnen zijn die dichtbij het team staat.
TrueNight.jpg "True Night" November 28, 2007 Edward Allen Bernero Edward Allen Bernero 10 55
De BAU en lokale autoriteiten in Los Angeles onderzoeken een serie van wrede seriemoorden die betrekken hebben tot een beroemde striptekenaar
Birthright.jpg "Birthright" December 12, 2007 Debra J. Fisher and Erica Messer John E. Gallagher 11 56
De nieuwe Sheriff in Fredericksburg, Virginia, roept de hulp in van de BAU voor een onderzoek naar de dader van een reeks van verminkende moorden en het lijkt erop dat deze moorden eerdere misdaden nabootsen van een crimineel van meer dan 2 decennia eerder.
3rdLife.jpg "3rd Life" January 9, 2008 Simon Mirren Anthony Hemingway 12 57
Als er een tiener dood wordt gevonden en haar beste vriendin is ontvoerd in Chula Vista, California, wordt de BAU ingeschakeld een profiel te maken voor de moordenaar en hem te vinden voordat het andere meisje dood is.
Limelight.jpg "Limelight" January 23, 2008 Jay Beattie and Dan Dworkin Glenn Kershaw 13 58
Nadat de inhoud van een opslagruimte is gekocht op een veiling, word er een ontdekking gedaan. Het team wordt naar Philadelphia geroepen voor het onderzoek naar een reeks moorden, een lokale agent wordt het middelpunt van de zaak. Voor het pakken van de dader moet het team de spullen van de opslagruimte onderzoeken..
Damaged.jpg "Damaged" April 4, 2008 Edward Allen Bernero Edward Allen Bernero 14 59
Rossi gaat terug naar Indianapolis en vervolgd zijn onderzoek naar de dader van twee onopgelose zaken die hem hebben geteisterd voor 20 jaar. Prentiss, JJ en Morgan gaan met hem mee, terwijl Hotchner en Reid een interview hebben met een gevangene die de doodstraf krijgt in een gevangenis in Connecticut.
AHigherPower.jpg "A Higher Power" April 9, 2008 Michael Udesky Felix Enriquez Alcalá 15 60
De BAU is gevraagt naar Pittsburgh te komen na een abnormaal hoog zelfmoordaantal die het werk lijken te zijn van een 'Angel of Death'.
Elephant'sMemory.jpg "Elephant's Memory" April 16, 2008 Andrew Wilder Bobby Roth 16 61
De BAU is gevraagt naar West Bune, een kleine stad in Texas, te komen voor het onderzoek die spree moorden blijken te zijn die een tienerjongen en zijn vriendin betrekken.
InHeat.jpg "In Heat" April 30, 2008 Andi Bushell John E. Gallagher 17 62
De BAU is afgereisd naar Miami voor een onderzoek naar een seriemoordenaar met een botsende seksuele identiteit. Ondertussen is het geheim van JJ ontdekt. 
TheCrossing.jpg "The Crossing" May 7, 2008 Debra J. Fisher and Erica Messer Guy Norman Bee 18 63
Het team probeert een stalker te identificeren voordat hij de vrouw kan aanvallen die gestalkt wordt in Silver Spring, Maryland. Ondertussen zijn Hotch en Rossi gevraagd te helpen bij een zaak van een mogelijk mishandelde vrouw die haar man heeft vermoordt in Boston.
TabulaRasa.jpg "Tabula Rasa" May 14, 2008 Jay Beattie and Dan Dworkin Steve Boyum 19 64
Als een verdachte seriemoordenaar wakker wordt uit een coma, moet de BAU de zaak heropenen en er achter komen of deze man echt de misdaden heeft gepleegd van 4 jaar geleden in Roanoke, Virginia. 
LoFi.jpg "Lo-Fi" May 21, 2008 Chris Mundy Glenn Kershaw 20 65
De BAU krijgt te maken met een van de moeilijkste zaken als zij naar New York worden geroepen. Zij moet helpen bij een reeks van willekeurige schietpartijen wat het werk is van één seriemoordenaar of een team van moordenaars die samenwerken.

HoogtepuntenEdit

Tijdens Seizoen 3 krijgt Gideon  twijfels aan zijn capaciteiten, geestelijke gezondheid en verlaat uiteindelijk de BAU. David Rossi  keert terug naar de BAU na 10 jaar pensioen en neemt de plek in van Gideon. Hij raakt weer betrokken bij een onopgeloste zaak die hem blijft achtervolgen. Dit seizoen wordt het team geconfronteerd met allerlei moordenaars, waaronder een kannibaal. In een aflevering die uit twee delen bestaat, wordt Garcia neergeschoten door een seriemoordenaarHotch worstelt met zijn relatie en probeert uit alle macht zijn familie te onderhouden, maar belandt uiteindelijk in een scheiding met Haley. Ook raakt Jennifer zwanger van Will

Around Wikia's network

Random Wiki