Wikia

JJ-jennifer-jj-jareau
Jennifer Jareau
Biografische informatie
Bijnamen
  • "JJ"
Fysieke beschrijving
Geslacht

Vrouw

Haarkleur

Blond

Lengte

Gemiddeld

Oogkleur

Lichtblauw

Huidskleur

Blank

Familie informatie
Familie
Affiliatie
Affiliatie
Beroep
  • Communicatie Directeur (voormalig)
  • Profiler
Trouw
"There are things we don't want to happen, but have to accept. Things we don't want to know, but have to learn. And people we can't live without but have to let go."
—Jennifer Jareau in JJ
 Jennifer "JJ" Jareau is een Special Agent bij de BAU en was voormalig degene die de media en pers op de hoogte hield van de stand van zaken tijdens een zaak. Later werd ze een echte profiler en haar vorige taak werd overgenomen door Penelope Garcia en Aaron Hotchner

JJ is getrouwd met politie-agent William LaMontagne Jr. en samen hebben ze een zoon, Henry LaMontagne. Spencer Reid en Penelope Garcia zijn de peetouders van Henry. 

BiografieEdit

KinderjarenEdit

JJ groeide op in een klein stadje in de buurt van Pittsburg in Amerika. Ze verzamelde bijzondere vlindersoorten en had een gelukkige jeugd met haar oudere zus. Toen JJ 11 jaar oud was, pleegde haar zus, toen 17 jaar oud, zelfmoord door haar polsen open te snijden.

Verdere JarenEdit

JJ studeerde af aan de East Allegheny High School, waar ze fanatiek aan vrouwenvoetbal deed. In haar laatste jaar werd ze zelfs de aanvoerder van het Varsity Voetbal Team. Na te zijn afgestudeerd, kreeg ze een sportbeurs voor de Universiteit van Pittsburg. Ze heeft tijdelijk ook in Georgetown gewoond.

JJ besloot bij de FBI te gaan werken nadat ze een boeklezing van de BAU oprichter en Unit Chief Agent David Rossi begewoond had. Ze wist niet wat ze verder met haar leven wilde doen, totdat ze naar deze lezing ging, die werd gehouden in de campus boekhandel tijdens haar laatste jaar op de universiteit. De volgende herfst meldde JJ zich aan bij de FBI Academy. 

Tijd bij de FBIEdit

2005Edit

Omdat JJ de comunicatie regelt voor de FBI, kwam ze zoals gewoonlijk veel in aanraking met de pers. Hiermee hoopte ze de media zo ver te krijgen de FBI hoe dan ook te helpen met het leidende onderzoek. Ook heeft JJ een keer Hotch geholpen met het verkrijgen van informatie over de seriemoodenaar Jacob Dawes. Reid stelde een keer voor samen naar een wedstrijd van de Washington Redskins te gaan, er is voor de rest tussen de twee niet veel romantisch gebeurd.

2006 Edit

Tijdens een zaak [1] eindigen JJ en Reid bij het huis van de verdachte, alleen. Reid stelt voor op te splitsen als de verdachte vlucht, maar JJ is hier niet helemaal gerust op. JJ gaat de grote schuur in en Reid gaat achterom, naar het maïsveld. Wanneer JJ in de schuur staat, hoort ze grommende geluiden en dan schijnt ze met haar zaklamp op drie honden. Van de honden is bekend dat ze mensenvlees eten en al eerder iemand hebben vermoord. Als ze dan verder kijkt en ook de stoffelijke resten van het vorige slachtoffer van de honden ziet liggen, komen de honden op haar af. JJ ziet geen andere uitweg en schiet alle honden dood. Als er versterking komt en ook de schuur in gaan, vinden ze JJ die nogal in de war is en haar wapen pas naar beneden doet als Emily Prentiss haar verzekert dat de honden dood zijn en JJ veilig is. 

Later [2] blijkt dat Reid is ontvoerd door de verdachte, Tobias Hankel, die meerdere persoonlijkheden draagt en dus gevaarlijk is. Het incident met de honden heeft duidelijk inpact gehad bij JJ. Toen ze later haar handen en gezicht aan het wassen was, hallucineerde ze dat één van de honden achter haar stond en bijna schoot ze toen Prentiss neer. Reid word gered en later verteld JJ, tijdens een andere zaak, aan Reid dat ze nooit meer wil opsplitsen. 

JJ Soccer

Voetbalfoto van JJ

Wanneer er op een dag [3] een vrouw de BAU binnenkomt en met JJ wil spreken, komt JJ weer in aanraking met haar verleden. Het gaat over drie voetballende meisjes uit North Mammon, waarvan één de dochter van de vrouw, die ontvoerd zijn en niemand die de vrouw wil helpen met zoeken naar haar dochter en haar vriendinnen. De vrouw heeft een foto meegenomen, die van Jennifers tante is, met daarop JJ en twee vriendinnen als voetbalsters. 

JJ zorgt dat het team de zaak aanneemt als een officiele BAU zaak. Het team reist af naar North Mammon en doet er alles aan de zaak op te lossen. De zaak eindigt wanneer één van de meisjes de ander doodt. De verdachte laat de overgebleven twee gaan en het team weet de verdachte op te sporen en te arresteren. 

In de jet vraagt Hotch of JJ geen profiler wil worden, waarop JJ antwoord dat ze dat niet wil, omdat ze haar deel van de baan leuk vindt. Ze vindt het fijn de persoon te zijn aan de andere kant van de telefoon waar rechercheurs, slachtoffers of familieleden mee kunnen praten als ze daar behoefte aan hebben. 

Later dat jaar [4] ontmoet JJ, tijdens een zaak in New Orleans, de plaatselijke rechercheur William LaMontagne Jr. Gelijk voelen de twee iets voor elkaar en aan het einde van de zaak, geeft JJ hem haar nummer. Jennifer bleef op en neer reizen naar New Orleans voor Will, maar wilde koste wat het kost hun relatie geheim houden voor het team, omdat het volgens JJ het enige was wat echt privé genoeg was, dat het team het niet hoefde te weten. 

2007Edit

Criminal.Minds-JJ-Glock.26-1

JJ schiet Jason Battle dood

In het begin van het jaar [5] wordt Penelope Garcia neergeschoten door Jason Clark Battle. Het team is er erg van geschrokken, omdat Garcia het maar net overleefd en het herinneringen over de keer dat Elle Greenaway was neergeschoten oproept. Het team doet er alles aan Battle op te sporen en als ze hem gevonden hebben schiet JJ hem neer vlak voor andere FBI agenten. Dit alles lijkt niet veel effect te hebben op JJ. 

Als [6] het team naar Miami word geroepen voor een zaak over een seriemoordenaar met een botsende seksuele identiteit, komen JJ en Will elkaar weer tegen tijdens het werk. Will vindt het geen probleem als het team het weet van hun relatie, maar JJ wil dit nog steeds niet. Hier hebben de twee later ook een ruzie over. Aan het einde van de zaak, als het is opgelost, kan JJ het niet langer verborgen houden en zoent ze Will waar het team bij staat. Het team was er al van op de hoogte sinds hun eerste ontmoeting, maar Jennifer wist dit niet. 

Aan het eind van dit jaar [7] komt JJ er achter dat ze zwanger is van een jongen, William LaMontagne Jr. is de vader. Hotch biedt aan dat JJ stopt met de zaak en veiliger werk gaat doen, dit weigert ze. Will wil voor JJ zijn baan opzeggen bij de politie en doet zijn badge en ID in een envelop, die hij vervolgens aan Jennifer geeft. JJ wil absoluut niet dat Will zijn baan opzegd, omdat zij dat ook niet doet en daarom zich schuldig zou gaan voelen. Will accepteerd haar mening en zegt zijn baan (nog) niet op.

2008Edit

Henry

Henry met JJ in het ziekenhuis

JJ blijft werken bij de BAU tijdens haar zwangerschap, alleen doet ze nu geen gevaarlijk werk meer. Bijna alle zaken brengt ze door met het papierwerk of samen met Garcia achter de computers. Agent Jordan Todd moet JJ gaan vervangen en Jennifer leert haar veel dingen die ze nodig zal hebben als JJ er niet meer is. 

Op 12 november, [8] tijdens de zoektocht naar de dader van de moord op een jongen in Spencers jeugd, krijgt JJ weeën en gaan Prentiss en Garcia met haar naar het ziekenhuis. De baby was later uitgerekent, maar desondanks werd het kindje gezond geboren. Het is een jongen en zijn naam is Henry LaMontagne.

Als de zaak is opgelost en het team naar het ziekenhuis komt om naar Henry te kijken, vraagt JJ aan Garcia en Reid of zij de peetouders van Henry willen zijn. Beide willen dit dolgraag. 

ReferentiesEdit

  1. The Big Game
  2. Revelations
  3. North Mammon
  4. Jones
  5. Penelope
  6. In Heat
  7. The Crossing
  8. Memoriam

Around Wikia's network

Random Wiki